10 lipca 2019
W jakich branżach najlepiej je wykorzystać tablice reklamowe?

Tablice reklamowe to najskuteczniejszy sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów oraz na budowanie wizerunku własnej marki. Dostępność wielu różnych wymiarów i modeli tej formy reklamy sprawia, że tablice są niezwykle uniwersalne i sprawdzą się niemal w każdej branży.

Co warto wiedzieć o tablicach reklamowych?

Tablice reklamowe to popularny rodzaj nośników reklamowych, stosowanych najczęściej w formie zewnętrznej, rzadziej we wnętrzach budynków. W ten sposób określane są nieraz takie rodzaje reklamy jak billboard, baner lub szyld reklamowy. Tablice wykonywane są z różnych materiałów, takich jak plexi, aluminium czy bardziej rozbudowane konstrukcje w przypadku reklam wielkoformatowych. Mocuje się je na ścianach budynków, specjalnych słupach lub innych przeznaczonych do tego miejscach. Różnią się między sobą formatem, sposobem wykonania oraz zamocowania, dzięki czemu każdy przedsiębiorca znajdzie optymalną dla siebie tablicę reklamową, w przystępnym zakresie cenowym.

Tablice reklamowe dla lokalnych przedsiębiorców

Jeżeli prowadzisz niewielki biznes i liczysz przede wszystkim na klientów z okolicy, tablice reklamowe będą najskuteczniejszym sposobem na rozwinięcie interesu. Mogą pełnić funkcję informacyjną i widnieć na ścianie budynku, w którym znajduje się Twoja siedziba. W ten sposób znajdą Cię bez problemu klienci i kontrahenci, a marka zakorzeni się w świadomości lokalnej społeczności. Zwiększona rozpoznawalność oznacza jednocześnie większy prestiż i buduje tożsamość firmy. Pamiętaj, że najlepiej sprawdzą się widoczne po zmroku tablice reklamowe LED.

Umieszczone w niedalekiej odległości od siedziby firmy tablice reklamowe mogą wskazywać drogę dotarcia do sklepu lub punktu usługowego, a także promować konkretne produkty bądź usługi. Przy dłuższym okresie promowania wpiszą się na stałe w lokalny krajobraz, a Twoja firma stanie się jego częścią. To rozwiązanie sprawdza się niezależnie od branży: gastronomia, kosmetyka, księgowość, mechanika czy edukacja — w ten sposób skutecznie zareklamujesz każde usługi.

Tablice reklamowe dla większych marek

W przypadku dużych i mających już pewną rozpoznawalność marek tablice reklamowe pełnią zazwyczaj nieco inną funkcję. Duże i atrakcyjne wizualnie reklamy pozwalają na skuteczne promowanie kolejnej kampanii, promocji lub konkretnych produktów. Działanie tego typu jest zwykle krótkookresowe i sezonowe.

W takiej sytuacji kluczowy jest prosty, wyrazisty przekaz. Potencjalny klient ma zaledwie chwilę, by rzucić okiem na reklamę — musi od razu wiedzieć, o co chodzi, i od kogo wychodzi ta atrakcyjna propozycja. Niezwykle istotny jest tutaj również dobór lokalizacji. Powinno być to miejsce jak najbardziej uczęszczane, szczególnie przez osoby będące w grupie docelowych odbiorców marki. W dużych miastach najlepiej sprawdzają się ruchliwe skrzyżowania, w mniejszych miejscowościach np. rynek. Taką strategię stosują często duże marki odzieżowe, producenci z branży gastronomicznej, czy też AGD i RTV.